Franczyza w biurze nieruchomości

 Każdy kto marzy o założeniu własnej agencji nieruchomości w Warszawie na pewno stanie kiedyś przed takim wyborem. Albo własna droga do wielkiej marki, albo współpraca na zasadzie franczyzy. Jakie plusy i minusy związane są z faktem bycia franczyzobiorcą? Czy samotny start na rynku agencji nieruchomości w Warszawie to naprawdę dobry pomysł? Dobrą podpowiedzią może być stan naszego konta. Rozmiar kapitału, który zainwestujemy we własną agencję nieruchomości w Warszawie może mieć wpływ na szanse przetrwania debiutującej firmy. Duże i znane firmy sieciowe wykazują bowiem większą odporność na spadek koniunktury. Chwilowy brak klientów dla małych i lokalnych biur pośrednictwa może okazać się „śmiertelny”, wkraczamy wszak na rynek w pojedynkę, sami naprzeciw konkurencji.

Co nam oferuje franczyza? Głównie pomysł i gotowe rozwiązania. Agencja nieruchomości w Warszawie działająca na takiej zasadzie nie musi martwić się o rozpoznawalność marki i działania marketingowe. Metodę funkcjonowania, wzory umów, regulaminy i oprogramowanie otrzymuje się od franczyzodawcy. Takie współdziałanie w sieci biur pośrednictwa zapewnia dynamiczny rozwój, dzięki możliwościom inwestycyjnym, oraz stabilną obecność w branży i mediach. Obecnie lwia część placówek franczyzowych należy do pięciu największych sieciowych agencji pośredniczących w obrocie nieruchomościami.