Rynek nieruchomości w Warszawie

To właśnie w stolicy funkcjonuje dziś najwięcej w skali całego kraju agencji pośredniczących w obrocie nieruchomościami. Stale rosnąca aktywność inwestycyjna krajowych i zagranicznych deweloperów sprzyja koniunkturze na rynku nieruchomości, co napędza sektor usług pośrednictwa. Tutaj również zaraz po przemianach systemowych w Polsce działalność rozpoczynały największe z prosperujących dziś agencji nieruchomości w Warszawie. Rynek warszawski oferuje swoim klientom najszerszy wachlarz ofert, dzięki czemu agencje nieruchomości w Warszawie, mimo chwilowego spadku zainteresowania usługą, nie mogą skarżyć się na brak zleceń. Jedna z większych agencji nieruchomości w Warszawie – „Bracia Strzelczyk Nieruchomości” uznana została niedawno za najlepiej rozpoznawalną markę w branży pośrednictwa. Badanie przeprowadzone zostało przez firmę Nowy Adres przy współpracy instytutu badawczego FYI.

W pięciu największych miastach Polski przeprowadzono 1500 wywiadów stosując metodę badania reakcji spontanicznej. Ponad 42% respondentów uznało firmę „Bracia Strzelczyk Nieruchomości” za najlepiej rozpoznawalną. Drugie miejsce zajęła „AD. Drągowski” – agencja nieruchomości w Warszawie. O czym to może świadczyć? O tym, że w świadomości potencjalnego klienta obecne są marki o wieloletniej tradycji i sporym doświadczeniu. Argument „pokoleniowości” zawarty w ofercie marketingowej zdaje się spełniać rolę, gdyż zostaje w pamięci odbiorcy, co ujawnia przeprowadzony ranking,. My, Polacy potrafimy uszanować stare, doświadczone firmy, bo to właśnie długowieczność dodaje im powagi i wiarygodności. A przecież w tej branży zaufanie i kultura osobista pełnią istotną rolę – zabezpieczają każdą zawartą umowę. Nie znaczy to jednak, że mniejsze firmy bądź agencję dopiero debiutujące na rynku pośrednictwa nieruchomościami skazane są na wegetację w branży lub stopniowy upadek. Sposobem na sukces może być wykorzystanie odpowiednich nisz konsumenckich. Nie wszystkie agencje nieruchomości w Warszawie muszą zaraz obsługiwać tylko zamożnego klienta. Rynek wtórny, sprzedaż mieszkań małometrażowych to równie dobry pomysł na udany biznes, jak handel apartamentami. W starciu z doświadczonymi, od wielu lat obecnymi na rynku agencjami nieruchomości w Warszawie młode firmy nie muszą ponieść marketingowej porażki. Owszem, największe biura przeznaczają na reklamę znaczne sumy pieniędzy, na co nie może pozwolić sobie debiutant. Warto jednak pamiętać, że najlepszą reklamą agencji nieruchomości w Warszawie jest zadowolony klient, który zapytany o solidnego pośrednika, nie zawaha się ani chwili. Ile kosztuje taka reklama? Tylko czas, zapał i serce włożone w profesjonalną obsługę klienta. To wystarczający dowód, by mając odpowiednie cechy i ambicje, spróbować swoich sił na rynku agencji nieruchomości w Warszawie.